Jajeczne smarowidło


Kiedyś uwielbiałam jajka. Jadłam je na potęgę, w każdej możliwej postaci. Rodzice ciągle powtarzali mi, że to nie zdrowo i stopowali moje jajeczne zapędy. Gdyby ich czujne oko, było jeszcze czujniejsze pewnie jajeczne smarowidło nigdy by nie powstało w mojej kuchni. Na szczęście jest i przywiozłam je z... Cypru. 

To był mój pierwszy wyjazd bez rodziców za granicę, również pierwszy z biurem podróży i pierwszy lot samolotem. Niestety nie było tak kolorowo, bo miałam 10 lat i do pary dostałam babcię. Do tej pory nie wiem, kto kim miał się opiekować. Ważne, że rodzice nie patrzyli, a hotelowy szwedzki stół, choć ogólnie ubogi - był szalenie bogaty w jajka. Jajecznicę, jajka sadzone, omlety - wszystko! 

Cóż to był dla mnie za raj :) W końcu babcia, nie taka miękka babka, powiedziała dość i wymieniła długą listę produktów, których nie wolno mi jeść oraz tych, które powinnam. Na tej drugiej znalazł się chleb, a na tej pierwszej zabrakło jajek na twardo, które kitrały się w kącie bufetu. Kroiłam je na plasterki i kładłam na posmarowanym masłem chlebie. 

Parę lat po powrocie do kuchni przepis ewoluował i zamienił się w bardziej wygodną wersję czyli zwykłe smarowidło. Kosztuje niewiele, długo wytrzymuje w lodówce, jest pyszne i w zimne dni przypomina mi słoneczny Cypr!

SKŁADNIKI:
- 3 jajka
- 50 g jogurtu naturalnego
- 50 g majonezu
- sól, pieprz, papryka czerwona (ostra lub łagodna jak kto woli)

Wyszło mi z tego tyle pasty, że posmarowałam ok. 12 kanapek 
i opcjonalnie:
- pieczarki marynowane
- ogórki konserwowe

PRZYGOTOWANIE: 
Jajka gotuję na twardo. Obieram skorupkę i kroję w bardzo drobną kostkę, wręcz na gruby pył ;) Dodaję pieprz, sól, paprykę. Teraz jeśli mamy ochotę dokładamy pokrojone w kostkę pieczarki lub ogórki, a najlepiej jedno i drugie. Ja dziś akurat nie miałam nic z tego, więc zrobiłam z samych jajek. Kolejny krok to dołożenie majonezu i jogurtu (Jak ktoś nie liczy kalorii to można też z samym majonezem, dodanym podwójnie - nie widzę przeszkód). Wszystko mieszamy i nakładamy na kanapki.

Prosto, szybko i pysznie.
W zamkniętym słoiku może tydzień stać w lodówce.

Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne