Najszybsza i najlepsza szarlotka. Bez jajek!

To jest takie ciasto, że musiałam upiec je trzy razy zanim udało mi się zrobić zdjęcia. Wcześniej znikało zanim zdążyłam się obrócić. Na szczęście robi się je bardzo szybko, bo zamiast używać musu czy jabłek prażonych wystarczy dodać surowe jabłka krojone na pół. Nie trzeba go też szczególnie pilnować, ale za to trzeba upiec i się zachwycać. Co i ja czynię.

Przepis znalazłam u Kasi. Delikatnie zmieniłam proporcje, ale i tak to jej biję pokłony za ten specjał. Najlepiej wykorzystać do niego duże, słodkie i miękkie jabłka - tym razem piekłam z Lobo, ale dwa poprzednie ciasta były z jabłkami, które wybrała mi Pani z warzywniaka. Takie Panie są nieocenione! :) 


SKŁADNIKI:
na ciasto:
- 420 g mąki
- 150 g serka homogenizowanego (waniliowego)
- 80 g cukru pudru
- 250 g miękkiego masła
- 17 g cukru waniliowego
- łyżeczka proszku do pieczenia

do środka:
- 6 dużych, słodkich jabłek
- łyżka cynamonu
- kilka kropel soku z cytryny

do dekoracji
- łyżka cynamonu
- 2 łyżki cukru pudru 


PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki zagniatam na gładkie ciasto. Rozdzielam na dwie równe połowy - jedną rozwałkowuję na wymiar blachy i układam na dnie. Ja piekłam w formie silikonowej, więc nie wykładałam jej niczym - jeśli używacie tradycyjnej blachy wyłóżcie ją papierem do pieczenia. Jabłka obieram, wycinam gniazda i kroję na pół. Połówki układam na warstwie ciasta, posypuję cynamonem i odrobiną soku z cytryny.




Teraz rozwałkowuję drugą połowę ciasta i układam na wierzchu. Najlepiej, gdy jabłka nie przylegają ściśle do siebie, bo wtedy zrobią się urocze pagórki (przy okazji bardzo łatwo dzięki nim wydzielać porcje). Górną warstwę ciasta nakłuwam widelcem i wsadzam do rozgrzanego piekarnika. Piekę w 180°C przez ok. 30-40 minut, aż ciasto się porządnie zarumieni. Od razu po upieczeniu posypuję cukrem pudrem i cynamonem.



Choć trudno się opanować najlepiej jeść, gdy lekko wystygnie. Jeśli chcecie podawać na ciepło można ją podgrzewać w mikrofalówce - sprawdziłam ;)


Smacznego! 





0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne