A w menu malaria...


Widelcem po mapie. Nazwa zobowiązuje. Staram się więc podróżować. Szukam smaków, jeżdżę po Polsce, po Krakowie, po świecie. Rok zaczęłam od krótkiej wyprawy do Angli, z której przywiozłam głównie akcesoria do gotowania i pieczenia i żal, że to wszystko takie tanie. Gdy zaczął się sezon motocyklowy jeździłam po Polsce - dużo, mnóstwo, do ostatniej kropli benzyny - w sumie jakieś 20 tysięcy kilometrów. Choć uprzedni rok się już skończył to ostatnie tygodnie mówiły jasno - czas uzupełnić kalendarz o podróż daleką. Jak najdalszą.

Oto jest, nadchodzi. Wyjeżdżam. Czytając ten wpis spróbujcie zgadnąć, gdzie się wybieram. Na końcu notki zdradzam odpowiedź :) Planowanie podróży zaczęło się od wizyty u lekarza medycyny tropikalnej. Głównym punktem menu od jutra staje się Malarone, czyli lek zapobiegający malarii.

Już w sobotę będzie mi ciepło. Bardzo ciepło. Czasem może trochę popadać. Będą tam małpki, które lubią wypijać coca-colę i którym za karę można solić banany - tak by zniechęcić je do buszowania między moim bagażem.

Będzie grozić mi malaria (z zachorowalnością 1 na 13-tu ludzi), żółta febra, wścieklizna, cholera, dur brzuszny, żółtaczka i hiv. Będzie najlepsza kuchnia na danym kontynencie, będzie blisko do oceanu, będą papki z bananów.

Wcześniej w ciągu dwóch dni zaliczę cztery lotniska, sprawdzą mi wizę i przegrzebią bagaż w poszukiwaniu wszystkiego, co przypomina koralowce, muszle, przemycane zwierzęta itd. Wspomniane tabletki w objawach niepożądanych (i często występujących) oferują niezwykłe sny. Czy więc nie warto lecieć?

Warto. Widzimy się z Kenii. A i jestem jeszcze niespakowana.

PS. Nie wiem jeszcze jak będzie z dostępem do internetu. Jeśli będzie w miarę regularny, możecie liczyć na nowe wpisy. Jeśli tylko sporadyczny to koniecznie polubcie mój fanpage na Facebooku. Tam krótkie sygnały, że jeszcze nie umarłam.



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne