Kurczak na świeżych warzywach



Nie jestem przekonana do sałatek. Zawsze wydaje mi się, że nie pojem sobie nimi porządnie. Za każdym razem okazuje się jednak, że nie mam racji. Jednak gdy upał sięgnął 38ºC marzyłam tylko o tym, żeby zjeść coś lekkiego. Mistrzami takich sałatowych miksów są moim zdaniem kraje arabskie. Wystarczą podstawowe produkty i odpowiednie przyprawy by na talerzu powstały przepyszne połączenia. To właśnie na bliskim wschodzie i w północnej części Afryki próbowałam też najbardziej niezwykłych sałatek - tych z soją, ciecierzycą, bobem, winogronami, pomarańczami czy orzechami. Dziś takie zestawy nikogo nie dziwią, ale jeszcze kilka lat temu nie były zbyt popularne w naszym kraju. 

Dzisiejszą propozycję przywiozłam jednak z Bieszczad, a nie z Bliskiego Wschodu. Widniała w menu jako "Grillowany kurczak ze świeżymi warzywami". Koło grilla tamten kurczak nawet nie stał, ale połączenie było naprawdę smaczne, a przy tym niezwykle proste. W oryginale występowały też zielone oliwki, ale ja zrezygnowałam z nich bez zastanowienia. Do tego zrobiłam banalny sos i nieskromnie powiem, że wyszło mi jeszcze lepsze niż w Bieszczadach.

SKŁADNIKI: 
- 1 mała pierś z kurczaka
- 150 g dowolnej sałaty (u mnie rukola i lodowa)
- 1 mała cebula
- 2 pomidory
- ogórek świeży
- przyprawy: czosnek, papryka słodka, pieprz, curry, sól
- łyżka oliwy 

sos:
- 4 łyżki jogurtu naturalnego
- łyżeczka majonezu
- pół łyżeczki keczupu 

PRZYGOTOWANIE: 
Przyprawy łączę z oliwą i w takiej marynacie obtaczam całą pierś z kurczaka. Mięso układam na rozgrzanej patelni (nie leję już żadnego tłuszczu), zostawiam na małym ogniu i pod przykryciem. Dzięki smażeniu kurczaka w całości, mięso jest naprawdę soczyste i miękkie. Nie obracam piersi aż cała nie zmieni koloru na biały (wtedy mam pewność, że także w środku nie będzie surowa). Dopiero wtedy obracam mięso na patelni i smażę jeszcze przez kilka minut.

Umytą sałatę targam rękami, cebulę i ogórki kroję w talarki a pomidory na osiem części. Układam warstwami - na dole sałata, potem cebula, ogórki, pomidory. Na samą górę dodaję pokrojonego kurczaka. 

Na koniec przygotowuję jeszcze bardzo prosty sos. Jogurt mieszam z keczupem, dodaję majonez i ponownie mieszam. Szybko i smacznie, spróbujcie! 

Smacznego!



3 komentarze:

  1. Brzmi smakowicie :) Trzeba będzie spróbować w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam trochę zainspirowana, trochę nie : http://trytodesign.blogspot.com/2014/04/lekki-zdrowy-tani-obiad.html pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że zrobiłaś własną wersję :) Może mi też panoszy się gdzieś jakieś zaczęte wino i tym razem to ja zainspiruję się Tobą ;)

      Usuń

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne