Własna posypka cukrowa


Uwielbiam wszystkie posypki - używam ich do ciast, ciastek, ale przede wszystkim babeczek! Niektóre z nich, te najpopularniejsze wzory kupuję w zwykłych sklepach spożywczych. Bardziej wymyślnych szukam w internecie, ale zamawiam je w dużych ilościach, bo inaczej koszt przesyłki kilkakrotnie przekraczają cenę samej posypki. 

Niedawno natknęłam się na przepis na domowe cukrowe ozdóbki. Postanowiłam go przetestować i to był strzał w dziesiątkę! Oryginalny przepis znajdziecie na blogu Domowe Wypieki. Przygotujcie sobie dużo czasu, bo z tych proporcji wychodzi tak dużo materiału na posypkę, że ja zastawiłam cały stół.

SKŁADNIKI: 
- białko z jednego jajka
- cukier puder (w zależności od wielkości jajka - u mnie ok. 300g)
- barwniki spożywcze w proszku (opcjonalnie)

Dodatkowo:
- folia aluminiowa albo papier do pieczenia

PRZYGOTOWANIE:
Oddzielam białko i wlewam do miski. Zaczynam stopniowo dosypywać cukier puder i cały czas mieszam. Zaskoczyło mnie jak wiele trzeba było go wsypać, żeby ten "lukier" osiągnął właściwą konsystencję. Po wsypaniu ok. 300 g masa wreszcie zrobiła się naprawdę gęsta. Wtedy dzielę całość na kilka mniejszych miseczek i dodaję barwniki. Przekładam masę do rękawa cukierniczego i wyciskam wymyślone wzorki na papier. 

Na początku okazało się, że mam zbyt rzadką masę i małe serduszka zamieniły się w kropki ;) Zagęściłam jeszcze trochę każdy z kolorów i wreszcie się udało! Wycisnęłam cienkie serduszka - same ramki, małe pełne serduszka, marchewki i kwiatki. Do kwiatków posłużyła mi inna tylka niż do pierwszych trzech wzorów. Ogranicza Was tylko wyobraźnia.

Posypka schła ok. godziny. Łatwo odchodziła od papieru (tylko kilka serduszek niewypełnionych się połamało, ale wtedy połamałam je jeszcze bardziej i mam drobne czerwone paseczki - kolejny wzór posypki).



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne