Bruschetta z pomidorami - po polsku!


Bruschetty nauczyłam się jeść we Włoszech, a właściwie jadłam je tam na potęgę. Miałam też szczęście mieszkać obok Pana, który wiele lat spędził w słonecznej Italii i często zapraszał pół bloku na swoje specjały.  Takie właśnie grzanki z pomidorami utkwiły mi w głowie najbardziej! Są idealne na śniadanie, przekąskę w środku dnia, a gdyby zrobić je mniejsze - sprawdzą się idealnie na imprezie.  
SKŁADNIKI: 

- 2 pomidory
- 2 bruschetty jeśli macie do nich dostęp, u mnie świetnie się sprawdził zwykły chleb
- mozarella (albo w bardziej polskiej wersji ser żółty)
- masło albo oliwa 
- tymianek 
- bazylia 
- sól, pieprz  

PRZYGOTOWANIE:
Rozgrzewamy piekarnik do 160ºC. W tym czasie kroimy bruschetty albo chleb na kanapki. Dobrze, żeby miały ok. 1 cm grubości, cieńsze mogą się przypalić.  Smarujemy cienką warstwą masła albo dosłownie kroplą oliwy (pamiętajcie, że oliwa jest dosyć gorzka w smaku). Kroimy pomidory w plasterki. Ja robię to odwrotnie niż większość ludzi tzn. obracam pomidora bokiem, wtedy mniej soku wypłynie z plasterków - chodzi o to by miejsce po gałązce nie było skierowane ku górze tylko w bok. Plastry powinny być nawet 0,5-centymetrowe. Nasze grzanki będą soczyste. 

Na posmarowane tłuszczem kanapki, kładziemy plasterki pomidora. Teraz posypujemy bazylią i tymiankiem (ja używam świeżych ziół, ale mogą być suszone z torebki) i kładziemy cienkie plasterki mozarelli. Wkładamy do piekarnika na ok. 10 minut. Nie pozwólcie grzankom się zbytnio zarumienić, ale dajcie czas, żeby ser się roztopił. 

I nie rzucajcie się na nie (jak ja) od razu po wyjęciu z piekarnika. Są wtedy baaaardzo gorące!
 
Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne