Wyślij schabowego na urlop!


Schabowy to naczelne danie chyba każdego polskiego domu. Nigdy nie brakowało go też u mnie, ale ile można jeść to samo. Początkowo zamieniłam schab na filety z kurczaka. Potem próbowałam różnych panierek aż natrafiłam na tą, najlepszą, idealną, po prostu pyszną w swojej prostocie! 

Nie wiem jak to danie ma się do Chin, ale właśnie w chińskiej knajpie jadłam je najczęściej. W menu nazwali to "kurczak w cieście sezamowym", nie rozumiem dlaczego piszą, że jest w cieście skoro jest po prostu w sezamie. Jednak nie ma co się zastanawiać, trzeba jeść ;)

SKŁADNIKI:
- 1 pierś z kurczaka (ok. 150 g)
- 30 g sezamu 
- jajko 
- 2 łyżki oleju 
- przyprawy: papryka słodka, sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:
Pierś z kurczaka myję i kroje ja mniejsze części - ok. 6 kawałków. Przygotowuję dwie miski - w jednej rozbełtuję jajko z przyprawami (swoją drogą ciekawe jak Wy nazywacie tą czynność), do drugiej nasypuję sezam. Na patelni rozgrzewam olej. Mięso moczę najpierw w jajku, później w sezamie i smażę na patelni. Ważne, żeby robić to na małym ogniu, inaczej sezam się zrumieni a kurczak będzie surowy. 
A jeszcze lepiej jeśli mamy przykrywkę do patelni - przykrycie przyśpieszy proces smażenia mięsa a nie będzie wpływać na sezam. Co chwilę przewracam każdy kawałek na drugą stronę. Wszystko jest gotowe, kiedy przez sezam będzie przebijać białe mięso, a same ziarna zaczną być złociste.

Podaję z ryżem lub ziemniakami i dowolnym, ulubionym sosem. Najbardziej pasują wszystkie azjatyckie (słodko-kwaśne, słodki sos chilli, chilli-lemon itd.) oraz te na bazie majonezu i jogurtu.  

Dodatkowo małe kawałki nadziane na wykałaczkę idealnie sprawdzą się jako przekąska na imprezę typu "finger food".
 
Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne