Obiad z minionej epoki - nadziewane ziemniaki


W tym wpisie mój widelec odbywa podróż niemożliwą, bo wsiada w wehikuł czasu i ląduje w minionej epoce. Tak wiem, że w takim przepisie powinien być ocet i nic więcej, ale ja mam nieodparte wrażenie, że takie nadziewane ziemniaki idealnie sprawdziłyby się na PRL-owskim obiedzie. W czasach, kiedy nikt nie liczył kalorii, jedzenie miało być sycące i treściwe. Bez sprawdzania stosunku białka do węglowodanów i bez "E". Każdy powinien czasem sobie na taki pozwolić. I ja sobie właśnie pozwoliłam. 

SKŁADNIKI:
na 14 takich nadziewanych połówek:

- 7 jak największych i najbardziej płaskich ziemniaków
- 300 g boczku wędzonego
- 2 duże cebule 
- sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:

Nie obieram ziemniaków tylko dokładnie myję każdego z osobna. Jeśli zostaną ze skórką to jest mniejsze prawdopodobieństwo, że później się rozpadną. Przekładam wszystkie do dużego garnka, zalewam wodą, wsypuję dwie łyżeczki soli i gotuję aż będą półtwarde. To ważne, żeby nie były całkiem miękkie ani całkiem twarde, bo za chwilę trzeba będzie je wydrążyć. 

W międzyczasie przygotowuje nadzienie: boczek i cebulę kroję w drobną kostkę i podsmażam na patelni (można ominąć etap podsmażania, jeśli macie więcej czasu na pieczenie całości, ja nigdy go nie mam więc nakładam już prawie gotowy farsz). 

Ziemniaki odcedzam, czekam aż chociaż trochę ostygną, żebym mogła wziąć je do ręki. Mokrym nożem rozcinam każdego na pół, żeby stworzyć dwie jak najbardziej płaskie, ale duże połówki. Łyżeczką wydrążam środek i odkładam do osobnej miski (nigdy tego nie wyrzucam, zazwyczaj wykorzystuję w jakiś sposób na drugi dzień). Jeśli połówki nie chcą leżeć płasko obcinam im kawałek wypukłej "dupki" (jak to inaczej nazwać?). 

Po całej obróbce wyglądają mniej więcej tak: 

 

Teraz już tylko nakładam farsz i zapiekam wszystko razem przez 10 minut w piekarniku w 170°C (jeśli wcześniej nie podsmażam boczku to czas pieczenia wydłużam do 20 minut). Najlepiej smakuje z zasmażoną białą kapustą albo jako samodzielne danie.

Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Popularne posty

Reklama

Podążaj za widelcem

Polecam

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Odszukaj.com - przepisy kulinarne